fbpx

Grafisk facilitering sætter billeder på det komplekse

Det er en kendt problemstilling, at formidling af it-løsninger er vanskelig. For hvordan forklarer man noget nørdet og teknisk, så ikke-nørder kan følge med?

Inspari er eksperter i Business Intelligence, og virksomhedens specialister hjælper firmaer til at bruge data som grundlag for at træffe beslutninger om forretningen.

Men Inspari oplevede også, at det kan være svært at gøre fordelene ved at være datadrevne håndgribelige.

Derfor allierede virksomheden sig med Playmakers om at klæde medarbejderne på til endnu bedre professionel dialog med kunderne gennem grafisk facilitering. 

Kurset styrkede evnen til igennem visualisering at skabe en fælles forståelse for kundens forretning eller udfordringer.

Konsulenterne havde mulighed for at invitere en kunde med til kurset. Og på den måde blev den enkelte kunde også i stand til at formidle internt i sin egen organisation om fx en igangværende proces med at implementere et BI-system.

Playmaker
Christina Hemmingsen

Kunde
Inspari 

Sted
Lyngby og Lystrup

Varighed
2 x 2½ timers fyraftensmøde

Deltagere
2 x 20

Jeg har fået virkeligt meget ud af det og bruger det stort set på alle kundemøder.

-

Kent Sølvsten, Sales Director

Skræddersyet fyraftensmøde med gang i tusserne

I tæt samarbejde med Inspari tilrettelagde playmaker Christina Hemmingsen kurset med udgangspunkt i, at både konsulenter og kunder skulle kunne bruge de nye færdigheder i praksis.

Til en start gjaldt det om at få gang i tusserne og lære det visuelle alfabets mest grundlæggende figurer. Dernæst lærte deltagerne at tegne ikoner for personer (fx roller i virksomheden), business-begreber (firma, rapport, data osv.), adfærd (frustration, begejstring osv.) og processer (pile m.fl.).

Til sidst afprøvede deltagerne deres færdigheder i en øvelse, hvor de brugte tegning som del af dialogen på et kundemøde.

Tidligere har jeg brugt PowerPoint-slides, men det giver et mere levende møde, når man går til tavlen … og så giver det også lidt street respect, når man rent faktisk kan tegne.

 

Og så har vi en tegning på tavlen, som vi bliver ved at vende tilbage til længere fremme i mødet. Det sker ikke, hvis den ”bare” har været vist på en PowerPoint.

-

Kent Sølvsten, Sales Director

Vil I også lære at visualisere processer og holde levende møder med kunderne?

Ring til os på
40 55 74 64
Skriv til os på
mail@playmakers.dk

Gør som 4.000 andre

Få insider-tips og værktøjer fra
erfarne facilitatorer

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik og accepterer samtidigt vores privatlivspolitik

Værsgo!

Tilmeld dig her. Så har du min yndlings-energizer i indbakke om 3 minutter

...og en video om hvordan du bruger værktøjet.

Du tilmelder dig samtidigt til mit nyhedsbrev, som jeg sender ca 10 gange årligt + når der er særlige tilbud.
Du accepterer samtidigt min privatlivspolitik og du kan afmelde dig til enhver tid i bunden af nyhedsbrevet.
Privatlivspolitik

kompetencebingo-plade-2 copy