Varighed: 6 eller 8 dage
Pris: fra kr. 28.900 ex moms
Har du spørgsmål så skriv eller ring på:
Den gode nyhed er, at det er relativt let at gøre et halvdårligt møde og en lunken workshop meget bedre.
Der skal faktisk ikke så meget til for at gøre møder – ja selv onlinemøder – både meningsfulde, effektive og fulde af energi.
Det kræver først og fremmest, at der er en, der beslutter sig for, at det skal være anderledes. Og lærer sig at facilitere.
Vi har siden 2018 uddannet over 800 facilitatorer og uddanner hvert år omkring 150 nye. Og vi arbejder konstant med at forfine og udvikle uddannelserne.
Har du spørgsmål? Skriv eller ring til os på:
På de online sparringsessions faciliterer vi en proces for dig og din buddygruppe:
Sammen undersøger vi,
Alt sammen for at sikre, at uddannelsen bliver brugt i din hverdag og skaber reel værdi for dig og din organisation.
I en stramt faciliteret proces sætter vi spot på de erfaringer, muligheder og udfordringer, der viser sig, når du sætter uddannelsens værktøjer og metoder i spil hjemme i organisationen.
Dag 6 er en dag i værkstedet, hvor I producerer, designer og planlægger processer med sparring fra underviserne. Dagen slutter med fernisering og bobler.
Facilitatoruddannelsen er til dig, der har (med)ansvaret for at drive processer i organisationen: Både de lange forandringsprocesser, udviklingsprocesser, fusionsprocesser, innovationsprocesser og de kortere tilbagevendende afdelingsmøder, statusmøder, teamsmøder…
Det er en praksisorienteret uddannelse, der lærer dig håndværket, facilitering: Kunsten at få mennesker til at arbejde godt sammen om et fælles mål, så det både giver mening for den enkelte og værdi for organisationen.
Du lærer at håndtere modstand; designe processer der giver både ejerskab og fremdrift, og så får du en solid værktøjskasse med metoder til at facilitere møder, workshops, konferencer og læreprocesser – nemlig PLAYMAKERS Toolbox med 107 konkrete værktøjer til facilitering.
Vi arbejder meget visuelt: Vi tegner det, vi taler om.
Og så har vi særligt fokus på, at du kan gå direkte hjem og anvende metoderne og gøre jeres møder bedre. Allerede fra den første dag.
I tvivl om hvilken model du skal vælge?
Ring og få en hurtig afklaring: 40 55 74 64
BRONZE-MODEL
28.900 KR
Prisen er ekskl. moms
SØLV-MODEL
29.800 KR
Prisen er ekskl. moms
GULD-MODEL
34.800 KR
Prisen er ekskl. moms
Dag 1: Onsdag d. 12. marts kl. 9.00 – 16.00
Dag 2: Torsdag d. 13. marts kl. 9.00 – 16.00
Onlinesession 1: Mandag d. 24. marts. En time mellem 8.00 – 11.00
Dag 3: Onsdag d. 2. april kl. 9.00 – 16.00
Dag 4: Torsdag d. 3. april kl. 9.00 – 16.00
Onlinesession 2: Onsdag d. 23. april. En time mellem 8.00 – 11.00
Dag 5: Onsdag d. 30. april kl. 9.00 – 16.00
Dag 6: Torsdag d. 1. maj kl. 9.00 – 16.00
Dag 7: Tirsdag d. 13. maj kl. 8.30 – 12.00 (kun Guld-modellen)
Dag 8: Onsdag d. 14. maj kl. 8.30 – 12.00 (kun Guld-modellen)
Dag 1: Tirsdag d. 18. marts kl. 9.00 – 16.00
Dag 2: Onsdag d. 19. marts kl. 9.00 – 16.00
Onlinesession 1: Mandag d. 31. marts. En time mellem 8.00 – 11.00
Dag 3: Tirsdag d. 8. april kl. 9.00 – 16.00
Dag 4: Onsdag d. 9. april kl. 9.00 – 16.00
Onlinesession 2: Mandag d. 28. april. En time mellem 8.00 – 11.00
Dag 5: Tirsdag d. 6. maj kl. 9.00 – 16.00
Dag 6: Onsdag d. 7. maj kl. 9.00 – 16.00
Dag 7: Tirsdag d. 13. maj kl. 8.30 – 12.00 (kun Guld-modellen)
Dag 8: Onsdag d. 14. maj kl. 8.30 – 12.00 (kun Guld-modellen)
Dag 1: Onsdag d. 3. september kl. 9.00 – 16.00
Dag 2: Torsdag d. 4. september kl. 9.00 – 16.00
Onlinesession 1: Tirsdag d. 16. september. En time mellem 8.00 – 11.00
Dag 3: Tirsdag d. 23. september kl. 9.00 – 16.00
Dag 4: Onsdag d. 24. september kl. 9.00 – 16.00
Onlinesession 2: Mandag d. 6. oktober. En time mellem 8.00 – 11.00
Dag 5: Onsdag d. 22. oktober kl. 9.00 – 16.00
Dag 6: Torsdag d. 23. oktober kl. 9.00 – 16.00
Dag 7: Mandag d. 3. november kl. 8.30 – 12.00 (kun Guld-modellen)
Dag 8: Tirsdag d. 4. november kl. 8.30 – 12.00 (kun Guld-modellen)
Dag 1: Tirsdag d. 9. september kl. 9.00 – 16.00
Dag 2: Onsdag d. 10. september kl. 9.00 – 16.00
Onlinesession 1: Mandag d. 23. september. En time mellem 8.00 – 11.00
Dag 3: Tirsdag d. 30. september kl. 9.00 – 16.00
Dag 4: Onsdag d. 1. oktober kl. 9.00 – 16.00
Onlinesession 2: Tirsdag d. 21. oktober. En time mellem 8.00 – 11.00
Dag 5: Tirsdag d. 28. oktober kl. 9.00 – 16.00
Dag 6: Onsdag d. 29. oktober kl. 9.00 – 16.00
Dag 7: Mandag d. 3. november kl. 8.30 – 12.00 (kun Guld-modellen)
Dag 8: Tirsdag d. 4. november kl. 8.30 – 12.00 (kun Guld-modellen)
Louise
Den interne udviklingskonsulent, som skal hjælpe forskellige enheder med udviklingsopgaver: støtte, initiere og igangsætte. Hun er udfordret af at møde vanetænkning og “vi plejer”. Hun oplever, at initiativer drukner i drift og at hun er en ensom cowboy mellem chef-niveauet og medarbejderne i de forskellige enheder. Hun har brug for især værktøjer til at skabe engagement og til at involvere medarbejdere i driften. Hun synes at al den modstand, der kan være i et rum – alle de korslagte arme og rullen med øjnene – er opslidende, og vil gerne have værktøjer til at brænde mere igennem som facilitator og skabe energi og motivation blandt medarbejderne. Louise er desuden optaget af, hvordan grafisk facilitering kan være med til at give fælles overblik og motivere medarbejdere og vil gerne være bedre til at bruge det visuelle.
Camilla
Den selvstændige konsulent, Camilla, er på evig jagt efter nye metoder og værktøjer. Og inspiration i det hele taget, fordi hun ikke har kollegaer, som hun kan sparre med dagligt. Hun arbejder med mange forskellige grupper af mennesker og vil gerne forny sin egen værktøjskasse, så det ikke er de samme metoder, hun bruger igen og igen. Hun bruger flip-over’en meget – samler op, visualiserer det der bliver talt om og besluttet, men har brug for, at det kommer til at se mere professionelt ud – eller i det mindste bliver læseligt 😉
Jonas
Projektlederen, Jonas, oplever problemer med at skabe drive og fremdrift i projekterne. Han bliver frustreret over det manglende ejerskab og engagement fra interessenterne. Ja, nogle gange også fra arbejdsgruppen og styregruppen. Han holder mange af sine møder online via skærmen, og synes mildest talt at det er svært at få dem til at fungere. Han savner liv, energi og flere metoder til at gøre deltagerne mere aktive på videomøderne….Han samler desuden på værktøjer, som giver samarbejdspartnerne større ejerskab til projekterne og som giver en fælles forståelse af problemstillingerne og opgaverne. Han er derfor lidt lun på kurset, Den Visuelle Projektleder. Jonas savner nemlig fælles fodslag i arbejdsgruppen og leder også efter værktøjer, der kan hjælpe ham på styregruppemøderne, så styregruppen får truffet de nødvendige beslutninger og prioriterer projektet, – også når de kommer tilbage i deres egne afdelinger. Han vil gerne være den projektleder, der skaber fremdrift og lykkes med projektet – og frygter at ende med et strandet projekt, som ingen rigtigt føler ejerskab for.
Julie
Julie er lige begyndt som intern mødeleder ved siden af hendes almindelige opgaver – både på de fælles møder og på hendes eget team. Hun er ny som facilitator og synes, at rollen er udfordrende: at skulle ’indtage rummet’ med autoritet og især at skulle dirigere rundt med sine kollegaer og håndtere deres modstand er svært. Hun leder efter inspiration på faciltiator-rollen og eksempler på, hvordan det gøres helt konkret.
Maria
Maria er underviser og har nogle udviklingsopgaver ved siden af. Hun er både på jagt efter metoder til at facilitere læring og til at få energi og engagement på deres egne møder. Hun er optaget af at facilitere den læring, der sker, når underviseren holder mund og kursisterne selv kommer på banen, men oplever, at gruppearbejder tit kører af sporet, når de ikke bliver faciliteret godt nok. Hun har lige opdaget kurset, Kuren mod kedelig undervisning og har skrevet sig op på venteliste. Maria har også ansvaret for møder med nogle eksterne interessenter, som også skal styres godt for at det ikke bliver interessekonflikterne og de fastlåste positioner, der præger møderne, men at de i stedet kommer videre sammen.
I Playmakers er alle undervisere erfarne facilitatorer. Vi har stået der selv – i alle mulige situationer: I både behagelig medvind, i jævn modvind, i stiv kuling og i helt vindstille, iltfattige mødelokaler.
Vi deler vores bedste værktøjer og teknikker. Både fra de bøger, vi har skrevet, fra Playmakers Toolbox og fra de mange, mange processer vi selv har faciliteret.
Pernille Bandholm Jacobsen er ekspert i kommunikation.
Hun har arbejdet med forumteater og fortælling siden 2002, og hjælper dig med at ‘komme ud over rampen’ både kropsligt og mundtligt. – Og i handling!
Pernille har særligt fokus på foretagsomhed: På at det, du lærer på uddannelsen, bliver omsat til handlinger og værdi i din organisation.
Pernille skrev i 2023 sammen med Katrine og Mette bogen, Tag teten, der en guide til dig, der faciliterer møder og workshops.
Katrine uddanner folk på alle niveauer til at være tydelige på medledelse og mødeledelse.
Og hun giver jer metoder og redskaber til at give hinanden konstruktiv og brugbar feedback. Katrine har i sommeren 2024 udgivet bogen Kollegafeedback.
Katrine får det komplekse og teoretiske gjort mere letforståeligt og til at handle på, så organisationer eller grupper selv kan gennemføre interne udviklings- og forandringsprocesser.
Mette Ullersted er en erfaren underviser og facilitator med mange proceskilometer i benene.
Hun har stået i alle mulige og umulige workshops, møder og forandringsprocesser og øser på uddannelsen af sine erfaringer og metoder.
Mette står i spidsen for Playmakers. Hun er IAF Certificeret Facilitator® og ophavskvinde til Toolboxen med 107 værktøjer til facilitering og er desuden specialist i grafisk facilitering.
Mette deltager på dag 5 på Facilitatoruddannelsen.
I Vejle er vi i Spinderihallerne, Spinderigade 11, Vejle.
Et hus fyld med 60 mindre virksomheder, museum, teater-skole, Vejle kommunes innovationsteams og meget andet. Der er ofte udstillinger og altid højt til loftet.
Der er 15 minutters gang fra Vejle banegård og 10 minutters kørsel fra motorvejen. Gratis parkering.
https://www. spinderihallerne.dk
I København skal vi være hos Globalhagen House, Fælledvej 12, København N.
I en skøn baggård på Nørrebro har Globalhagen både plads til små NGP’er og et stort, lyst lokale, som vi udfolder os i. Vi spiser på den vegetariske restaurant Villette i kælderen.
Der er 13 minutters gang fra Nørreport station.
https://www.globalhagen.dk
Der er mulighed for at søge tilskud til uddannelsen via Kompetencefondene, selv om der er et par benspænd.
Fondene “yder fortrinsvis støtte til kompetencegivende efter- og videreuddannelse hos anerkendte udbydere”, og Playmakers facilitatoruddannelse er ikke på nogen “positivlister”.
Vi har bevidst valgt at stå uden for det formelle ECTS-system for kunne have knivskarpt fokus på, hvad der giver værdi i din praksis, – i stedet for fokus på litteraturlister, eksamner og centralt fastsatte uddannelsesmål.
Men det kan stadig – med lidt held og vedholdenhed – lade sig gøre at få tilskud til uddannelsen både fra den kommunale, den regionale og den statslige kompetencefond. Se her 👇🏻 hvad tidligere deltagere siger.
Toolboxen som er inkluderet i prisen på både Bronze-, Sølv- og Guldmodellen til en rabatpris på kr. 2.500,- eksl. moms (normalpris kr. 3.560,- eksl. moms), vil være en central del af vores undervisning og omdrejningspunkt for mange praktiske øvelser.
Men det er muligt at gennemføre uddannelsen uden Toolbox, hvis du gerne vil have prisen længere ned.. Det giver en pris på kr. 26.400,- eksl. moms for Bronzemodellen.
Hvis du vil undvære Toolboxen, så kontakt Mette (mette@playmakers.dk), når du skal til at købe din plads.
Har du spørgsmål? Skriv eller ring til os på:
Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik og accepterer samtidigt vores privatlivspolitik
Du tilmelder dig samtidigt til mit nyhedsbrev, som jeg sender ca 10 gange årligt + når der er særlige tilbud.
Du accepterer samtidigt min privatlivspolitik og du kan afmelde dig til enhver tid i bunden af nyhedsbrevet.
Privatlivspolitik